štvrtok 28. októbra 2010

Súťažiaci ČSMT: 9. epizóda (24. 10.)

Všetky vystúpenia tretieho semifinále Česko Slovensko má talent spolu s dvomi postupujúcimi do Veľkého finále, skupinou The Pastels a spievajúcou Dominikou Haškovou.

Všetky vystúpenia tretieho semifinále Česko Slovensko má talent spolu s dvomi postupujúcimi do Veľkého finále, skupinou The Pastels a spievajúcou Dominikou Haškovou.


Finalisti: The Pastels, Dominika Hašková


Patrik Battya

Patrik Battya je už v súčastnosti v Děčíne, odkiaľ pochádza, lokálnou celebritou. So svojim kontratenorom odporuje všetkým pravidlám prírody. „Cítim sa hviezdne,“ prezradil pred svojim speváckym vystúpením. Na pódiu ho sprevádzalo aj zoskupenie v dobových kostýmoch, čím priniesli na výstavisko v Brne veľký kus baroka. „Bolo tam niekoľko miest, kde si si nebol istý. Domnievam sa, že túto šou nevyhráte. Ale určite vám pomôže vo vašej kariére. Spievajte ďalej,“ vyzval Patrika porotca Jaro Slávik. „Nebol to playback? Tak je to obdivuhodné,“ skonštatoval Jan Kraus. „Pre mňa ste zázrak. Rada by som si s vami zaspievala,“ dodala Lucie Bílá. Na postup to však Patrikovi napokon nestačilo. Možno sa tým však práve začala jeho úspešná kariéra.

Daniel Borak

Nohy má ľahké ako pierko a dokonale ich ovláda. Väčšina sa čuduje, že si až pri takmer akrobatických kúskoch neublíži. Na pódium prišiel v špeciálnej obuvi. Daniel Borak predviedol na výstavisku v Brne v rámci semifinále Česko Slovensko má talent step-ovú choreografiu. Majster sveta už niekoľko rokov tvrdí: „Toto je môj život!“ Svojim vystúpením postavil na nohy divákov na výstavisku v Brne a aj Luciu Bílú. „Mala som taký nával emócii, že som nevedela, či mám jačať, alebo sa priblblo usmievať. Si geniálny,“ skonštatovala. „Vaše vystúpenie je skutočne extravagantné a strhujúce. Ja so svojimi nohami tiež niečo robím, ale väčšinou je to iba chôdza,“ povedal Jan Kraus. „To, čo robíš, robíš fantasticky. Máš obrovský talent,“ uzavrel Jaro Slávik. Ani výborné hodnotenie Danielovi Borakovi nezabezpečilo dostatočný počet sms hlasov na postup do finále. Predbehla ho lepšia konkurencia.

Dominika Hašková

Jej spev obdarili diváci a rovnako aj porota „standing ovation". Dominika Hašková totiž prišla na pódium síce ako posledná, no svojim vystúpením zanietila skoro všetkých pred ňou. A to ešte pred dvoma týždňami skúšala úplne inú melódiu. „Táto pesnička je fakt ťažká. Musela som na nej veľa makať, pretože som pesničku zmenila tak náhle. A je to veľká pesnička pre veľký hlas, ale dúfam, že sa to páčilo...," zmienila sa Dominika tesne po svojom vystúpení s piesňou I Will Always Love You a diváci jej okamžite odpovedali novým megapotleskom.

A od poroty dostala samé chválospevy. „Si úplne fantastická. Si ukážka toho, že keď je speváčka úžasná, nepotrebuje okolo seba tanečníkov a žiadnu šou, stačí boďák, dobrý mikrofón a zvukár," rozplývala sa Lucie Bílá. Jan Kraus upriamil pozornosť na Dominikinu nervozitu, ktorá, ako sa priznal, prešla neskôr na neho samého: „Ľudia, ktorí sú nervózni niekedy dokážu viac ako tí, ktorí sú kľudní. A o to viac som ocenil, že ste si vzali tak ťažkú pesničku. Bol to veľký zápas, ktorý ste zvládli, ale krásne." Jaro Slávik tiež nešetril svojim nadšením. „Nesmierne ste ma potešili, že ste si vybrali túto originálnu verziu v country. Bolo to očarujúce, nádherné, famózne, fantastické. Vediete pre mňa rebríček postupujúcich, ktorých som zúžil na dvoch. Máte niečo, čo robí ľudí radostnými, šťastnými a radi vás počúvajú," dodal porotcovský kat. Dominika nakoniec vďaka porote postúpila do finále z druhého miesta.

Gabriel Rábek

Aj keď v arabských krajinách sa brušným tancom bežne venujú aj muži, u nás je predsa len stále raritou. Gabriel Rábek je totiž z Močenka a atypickému umeniu sa venuje už niekoľko rokov. V semifinále Česko Slovensko má talent sa predstavil s veľkolepou šou a aj ďalšími tanečnicami. Zaujal teda nielen nezvyčajnou záľubou, ale aj kostýmom. „Videli sme niečo, čo sa len tak nevidí. Ako sa to bude vyvíjať, uvidíme,“ povedal Jaro Slávik. „Teší ma, že robíte to, čo máte rád a nenecháte sa odradiť. Mne sa to páčilo,“ povzbudila ho Lucie Bílá. „Pri mužských brušných tancoch nie som žiaden hysterický fanúšik. Ale páčilo sa mi to viac ako na kastingoch. Je to niečo, čo sa tu naozaj len tak nevidí,“ ukončil Jan Kraus. A vo finále brušné tance v podaní Gabriela Rábeka už vidieť naozaj nebudeme. Jeho vystúpenie nezaujalo dostatočný počet divákov a získaný počet hlasov mu na postu do ďalšieho kola nestačil.

Screamers

Sofistikovaní provokatéri či imitátori, aj takéto tituly si od poroty ešte pred vystúpením v semifinále Česko Slovensko má talent vyslúžili šiesti muži zo zoskupenia Screamers. Z výstaviska v Brne si vyrobili cintorín, aby opätovne oživili Marilyn Monroe, alebo Michaela Jacksona. Bodku za vystúpením dala v ich podaní samotná Lucie Bílá. „Krásne vystúpenie, veľmi ste ma pobavili,“ povedala skutočná Lucka, sediaca v porote. „Tiež ma to bavilo. Srandu zo showbiznisu si robia iba Screamers, ale na druhej strane je vidieť, že showbiznis majú radi. Ja ho mám tiež rád,“ vyhlásil Jan Kraus. „Možno sme sa narodili práve pre tento okamih. Aby sme videli travesty šou v prime-time. Aby ľudia pochopili, čo je skutočná zábava,“ povedal na záver Jaro Slávik. Screamers mali napokon postup do finále na dosah. Porota ale v súboji rozhodla, že väčší talent má predsa len Dominika Hašková.

Sleeperz

Sú dvaja a ich najväčším koníčkom je jo-jo. Robert Kučera a Zdeněk Hýbl tvoria Sleeperz, ktorý sa zabáva práve hračkou na špagáte. „Výhodou je, že sa to dá robiť prakticky všade,“ povedali krátko pred vystúpením. Ešte predtým ako vyšli na pódium, presvedčili o tom aj v zákulisí šou Česko Slovensko má talent. „Ja som čakala, že to aspoň raz spadne. A nič. Takže to bolo skvelé,“ vyhlásila Lucie Bílá. „Pre mňa je to celé nepochopiteľné. Ja by som sa do toho zaplietol a už sa nevymotal. Jo-jo je však zvláštna disciplína a neviem či má šancu obstáť v konkurencii ostatných,“ skonštatoval Jan Kraus. „Využite svoju šancu. Či to bude stačiť na postup, nikto nevie,“ vyzval Sleeperz Jaro Slávik. Akoby prejudikoval rozhodnutie. Vo finále jo-jo už neuvidíme.

Sweet Zone

Sweet Zone sú tri mladé, svieže a dravé slečny. Na vystúpenie v rámci Česko Slovensko má talent sa Sweet Zone pripravovali nejaký ten týždeň. S piesňou od AC/DC - Highway to hell, to poriadne rozbalili. „Pokiaľ nie je v televízii rocková muzika, tak to musí byť zaprdená televízia. Tak som rád, že ste tu,“ zhodnotil vystúpenie dievčenského tria Jan Kraus. „V každej hudobnej produkcii je dôležitá basgitara. A keď dnes postúpite, bude to aj vďaka nej,“ podotkol Jaro Slávik. „Ste mi veľmi sympatické. Veľmi vám to svedčí,“ doplnila Lucie Bíla. Ani basgitara ale Sweet Zone na postup nestačila. Vo finále tak rockerské dievčatá už neuvidíme.

The Pastels

Kostýmy majú najmä čierno - biele, ale hovoria si pastelky. Lucie Bílá by si ich vystúpenie pozrela aj každý deň. Tretie semifinálové kolo Česko Slovensko má talent na výstavisku v Brne odpálili svojim tanečným umením The Pastels a na pódium dotlačili aj historický Trabant. Za dokonale predvedené prvky si vyslúžili standing ovation, ku ktorému sa pripojili aj všetci traja členovia poroty. „Nechápem, prečo dali toto vystúpenie na začiatok. Na čo sa ja budem ďalej tešiť,“ pýtala sa po ich vystúpení Lucie Bílá. „Vy viete, čo je to šou. Ide vám to, viete to,“ zhodnotil Jan Kraus. Ocenil aj ich snahu povýšiť Trabant na užitočné auto. „Česko a Slovensko dostalo vďaka vám jeden obrovský talentový darček,“ uzavrel Jaro Slávik. Hodnotenie aj ovácie publika predznamenávali úspech chlapčenskej tanečnej skupiny. Do finále napokon postúpili jednoznačne z prvého miesta.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára