pondelok 22. novembra 2010

Sledovanosť: Posledné semifinále ukázalo, že pokles sledovanosti nespôsobil len Veľký tresk

Česko Slovensko má talent sa blíži do svojho finále a tvorcovia môžu už teraz hodnotiť, čo pokazili pri živých prenosoch, keďže sledovanosť po divadlách prudko klesla a nepomohol ani návrat vypadnutých z Veľkého tresku. Naopak, túto nedeľu Talent opäť klesol napriek tomu, že ukázal najlepšiu živú časť a "vymodleného" Fandu.

Česko Slovensko má talent sa blíži do svojho finále a tvorcovia môžu už teraz hodnotiť, čo pokazili pri živých prenosoch, keďže sledovanosť po divadlách prudko klesla a nepomohol ani návrat vypadnutých z Veľkého tresku. Naopak, túto nedeľu Talent opäť klesol napriek tomu, že ukázal najlepšiu živú časť a "vymodleného" Fandu.


Nepomáhajú špeciálni hostia, nepomáha návrat vypadnutých z Veľkého tresku. Prečo? Veď koľko nespokojných príspevkov ste možno aj vy napísali po veľkom vyraďovaní, ktoré malo tak veľmi uškodiť tejto šou. Veľkolepý návrat Fandu Šimčíka či Phantoms Crew čísla nezdvihlo. Chyba bude asi inde. Jeffo a tvorcovia šou zožali pochvalu za skvelé zvládnuté divadelné časti a to sa im musí nechať. Režisér Česko Slovensko má talent totiž jeden talent má. Takmer dokonale, s niekedy menej patrnými chybami, odkopírovať to, čo funguje. V tomto prípade bolo inšpirácie a predlôh dosť, veď Got Talent je celosvetový formát s vlastnou bibliou.


Živý prenos bol však zrazu ako od niekoho iného. Vymyslelo sa pár pravidelných a skôr šou škodiacich prvkov, ktoré viac nútili prepnúť ako ostať šou sledovať, vystúpenia na obraze vyzerali horšie ako naživo, prenosom sa neniesla žiadna atmosféra, zábava, šou ste hľadali márne. K tomu pridajme slabú "pozliepanú" scénu a to najdôležitejšie, takmer žiadne titulky v novinách či známe mediálne "haló". Sledovanosť nezíska pekný spev ale hovädzí Leoš Mareš či pískanie z rôznych útrob tela. Okrem toho masívne a výborné promo pred začatím šou sa počas nej stratilo a návratu sme sa nedočkali ani pri slabých výkonoch priamych prenosov. Ešteže je tu Farmár. Lebo o čom kontroverznom sa dočítame v novinách či na internete, na to sa nevieme spravidla dočkať večer v televízii.


Súboj 21. novembra tak ukázal a potvrdil o čo v televízii ide. Talentmania si získala obrovský náskok pred Talentom vďaka hovädziemu na Marešovi, reklama v Česko Slovensko má talent dokonca prišla tak nešťastne (až nešikovne), že ak ste si prepli, Mareš vás veselo pozýval na jeho strápnenie sa v "kostýme Lady Gaga", samozrejme po reklame. No kto by si nepočkal? Ja som prepol, tisíce ľudí však nie.


SR: Na Slovensku sa až tak Talent nečervenal, oproti minulému týždňu stratil len minimum, počas vysielania mal byť u mladých jednotkou na trhu (586 tis., 29,8 % v 12+ / 32,8 % v 12-54). Talentmania po minulotýždňovom poklese rástla, vďaka medializovanému výstupu Mareša v hovädzom získala takmer stotisíc divákov (671 tis., 34,7 % v 12+ / 34,0 % v 12-54).


ČR: V Česku sa "obyčajná stávka" premenila v okamžitý nárast sledovanosti. Aj keď málokto už naivne verí, že televízie nevymysleli stávku samé, prinieslo to očakávaný efekt. Kto ešte nevie, ako sa v televízii produkujú dobré čísla, nech si pozrie priložený obrázok. V širšej cieľovke si Talentmania na Nove vydobyla nárast divákov až o vyše dvestotisíc (1 213 000, 31,18 % v 15+). Česko Slovensko má talent naopak kleslo pod dve hranice, podliezlo 20% podiel a spadlo pod 800 tisíc divákov (790 000, 19,88 % v 15+).


Rozhodnutie na Jojke získalo zatiaľ najvyšší podiel 39,5 % v 12-54.


Foto: TV Joj, archív TV Nova


Výsledky sledovanosti sú čerpané z tlačových správ televízií, poskytovateľa údajov sledovanosti PMT TNS, prípadne portálov Medialne.sk, Digizone.cz, Gorilla.cz a tn.cz.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára