štvrtok 9. septembra 2010

Rozhovor s Pycom: ČS má talent je zmena, výzva aj zábava

Martin Pyco Rausch, jeden z najobľúbenejších slovenských moderátorov, nemá problém nájsť si čas pre svojich fanúšikov. Aj pre náš web si našiel chvíľu, aby zodpovedal na otázky prechádzajúce od jeho moderátorských začiatkov až po súčasnú skúsenosť s Česko Slovensko má talent. Ako a kde začínal, čo mu šlo lepšie ako samotné moderovanie, aké slovo používa pri moderovaní najčastejšie alebo ako sa dal "dokopy" s Adelou, čítajte v rozhovore s Martinom Pycom Rauschom.

Martin Pyco Rausch, jeden z najobľúbenejších slovenských moderátorov, nemá problém nájsť si čas pre svojich fanúšikov. Aj pre náš web si našiel chvíľu, aby zodpovedal na otázky prechádzajúce od jeho moderátorských začiatkov až po súčasnú skúsenosť s Česko Slovensko má talent. Ako a kde začínal, čo mu šlo lepšie ako samotné moderovanie, aké slovo používa pri moderovaní najčastejšie alebo ako sa dal "dokopy" s Adelou, čítajte v rozhovore s Martinom Pycom Rauschom.


Od 15 rokov ste súčasťou médií, keď ste sa vo Fun rádiu uchádzali o miesto hudobného redaktora. Nakoniec ste sa dostali aj do vysielania, spomeniete si ešte na prvý deň živého vysielania, na pocity?

V polovici 90tych rokov som pripravoval akýsi súhrn situácie v medzinárodných singlových rebríčkoch a rešerš nových singlov či albumov pre jednu reláciu, ktorú som nemoderoval a Oľga Záblacká ma postupne vťahovala na krátky vstup do éteru. Hanbil som sa, všetko som chcel čo najrýchlejšie povedať a bol som presvedčený že na to nemám a nie je mi to súdené.


Ohlasy na vaše výkony v rádiu boli spočiatku rôzne, čo hlavné vám dala táto skúsenosť?

Od poslucháčov boli zväčša pozitívne, šéfredaktor a vedenie rádia ich mali zmiešané. Ale až do roku 2006 som vždy zostal tým čím som chcel byť: hudobným redaktorom, nie moderátorom. A moderoval som len relácie o hudbe, ktoré som si sám pripravoval. Skúsenosťou je pre mňa aj to, že treba zostať pri tom čo mi ide najlepšie a pre mňa to bola práca hudobného redaktora. Aj keď moderujúceho.


Vašou prvou veľkou príležitosťou preraziť bola hneď megašou Slovensko hľadá SuperStar. Taká šou okrem skvelých súťažiacich potrebuje aj výborných moderátorov. Vaše výkony ako dvojice s Adelou mali u ľudí skvelý ohlas. Sadli ste si okamžite, alebo ste mali už pred tým možnosť sa lepšie spoznať?

S Adelou sme okolo seba chodili niekoľko rokov v rovnakom rádiu. Ona moderovala denné a ranné bloky, ja som pracoval ako hudobný redaktor a moderoval večer alebo v noci. Boli sme bežní kolegovia, ktorí nikdy nemali dôvod spolu moderovať. Až kým neprišla Superstar. Nie všetci vedia, že na kastingu pôvodne vybrali Adelu do zákulisnej dvojice s Brunom Ciberejom, mne zas hľadali spolumoderátorku na pódium. Vyskúšali niekoľko modeliek a potom ma dali dokopy do dvojice s Adelou.


Takmer všetky veľké projekty sa nezaobišli bez vás. Aký je to pocit s odstupom času byť súčasťou skoro každej veľkej svetovej šou adaptovanej u nás? Zmenilo vás to v niečom?

Nebol som predsa v každej. Mal som šťastie na ľudí a projekty, takže som skôr ťahal šnúru divácky úspešných programov. Tri série Superstar a štyri série Let's Dance. Eurovision Song Contest alebo dva ročníky Slávika nepovažujem za cyklické veľkorozpočtové projekty, takže to je vlastne všetko. Naučilo ma to však veľa a všetko by mi určite chýbalo, televízia je rýchle a meniace sa prostredie, treba byť v strehu a kondícii, inak ste skončili.


Býva vám po mesiacoch strávených s projektom ľúto, keď je na konci?

To je individuálne, najčastejšie to cítim podľa toho či ma čaká voľno alebo začnem počítať dni do ďalšej dlhodobej práce. Pre istotu si obyčajne predstavujem, že moderujem svoj posledný projekt a ďalší buď nevezmem alebo žiadna ponuka nepríde.


Máte nejaké slovo alebo formulku, na ktorú vás priatelia alebo fanúšikovia upozorňujú, príp. si sám uvedomíte, že ju často opakujete?

"No....." takéto to spojovacie, pre mňa chorobné "Nóooo" slúžiace ako spojka medzi dvomi myšlienkami. Nikdy pri moderovaní si však jeho použitie akosi neuvedomujem... .


Mnoho ľudí akoby podľahne sláve, ktorá ich mení. Stalo sa vám niekedy, že by ste sa pristihli pri tom, že vám začala trošku sláva "stúpať do hlavy"? Myslíte si, že ste v zásade rovnaký človek ako napr. pred Superstar?

Nemám pocit, že som zmenil charakter. Prešiel istý čas, sám som starší, takže ani rovnaký, ako vtedy, byť nemôžem a dúfam, že ani nie som. Ale o tom môžem viesť dialóg snáď len s rodinou alebo priateľmi ktorých som mal už pred tými šiestimi rokmi.


Posledná otázka je k Talentu, každý projekt je iný, iné emócie, iné tváre, iné prostredie. Čo najpríjemnejšie si odnášate z aktuálnych skúseností s Talentom?

Zmenu, výzvu a zábavu. Znie to ako nádherné klišé, ale ja to tak naozaj cítim. Bavil som aj po únavných celodňovkách a spolupráca s Jakubom, režisérom a novým štábom ma motivovala.


My Pycovi ďakujeme za jeho čas, prajeme mu veľa úspechov, nielen so šou Česko Slovensko má talent, ale aj po nej. Ak patríte k fanúšikom Martina Pyca Rauscha, rozhodne sa pridajte do jeho oficiálnej skupiny na Facebooku (klikajte) a najnovšie informácie o ňom sa dočítate aj na jeho výbornej fanúšikovskej stránke (klikajte), odporúčame ;)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára